środa, 4 czerwca 2014

jak wzbogacić dietę chomika?

obiecałam :)

ostatnio w moim zoologu zobaczyłam(chyba z Nestor) witaminę C dla gryzoni. Dodaje się ją do wody zachowując dobre proporcje. Po krótkim namyśle jednak odłożyłam ten produkt. Uznałam, że dieta, którą Mania ma teraz jest dobra(no ok, po tej sytuacji dowaliłam jeszcze więcej witamin xD taka już jestem ;p) ale kto wie, może jeszcze się skuszę.

przechodząc do sedna sprawy- Jak wzbogacić dietę chomisia?

1. Zmiana karmy
to wariant dla tych, którzy podają karmę podstawową, "dla gryzoni" a nie dla chomika(to DUŻA różnica) albo niskiej rangi. notkę o najlepszych i najgorszych karmach macie tutaj

2. Owoce i warzywa
to podstawa. żadna witamina w płynie ich nie zastąpi. co drugi dzień podajemy mały kawałek/plasterek rośliny. możemy poeksperymentować i zrobić różne sałatki. moja propozycja:

składniki:
-kępka trawy
-mały kawałek naci marchewki
- mały kawałek  mlecza
- kostka świeżej truskawki

sposób wykonania:
zieleninę pokroić na w miarę takie same kawałki, włożyć do miseczki tworząc "pierzynkę" na wierzch truskawka:)
zachęcam do robienia także innych sałatek. niech mój przepis stanie się bazą, a wy twórzcie różne wariacje ;D
wszystkie składniki nie mogą być pryskane!!!

3. Granulaty witaminowe
w niektórych zoologach możecie dostać granulaty witaminowe, "energy", itp. Ostatnio spotkałam w moim sklepie takie granulaty z Nestora. jestem z nich zadowolona, choć musiałam dodawać ją do karmy(pół łyżeczki na 3 łyżeczki karmy)


 
 4.Własna mieszanka witaminowa 
można zrobić ją samemu:

składniki:
-łyżka "Corn Flakes"
-3 łyżki płatków owsianych
-łyżka kostek suszonego buraka(do kupienia w zoologu, polecam Herbal Pets, można ususzyć samemu)
-łyżeczka larw dla gryzoni(do kupienia w zoologu, niekoniecznie)

Sposób wykonania:
"Corn Flakes" pokruszyć np. wałkiem do ciasta. zmieszać wszystkie składniki przesypać do małego słoiczka. Mieszać z karmą w proporcji 3:1(3 łyżeczki karmy, 1 mieszanki). Stosować codziennie.


No i to na tyle =)
papa ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz