wtorek, 30 lipca 2013

mowa chomika


mam dzisiaj świetny humor, więc ta notka będzie kolorowa ;)


GESTY CIAŁA:

-Zbiera materiał na gniazdo – będę miała potomstwo, zostaw mnie w spokoju
-Ziewa – jestem śpiący i czuję się bezpieczny
-Myje się, je, jest wesoły i żywy – czuję się dobrze
-Staje na 2 łapkach – odkryłem coś ciekawego
-Czołganie się – niepewność, obawa
-Chomik chudnie i jest otępiały – jestem chory lub stary
-Jest zobojętniały na otoczenie, otępiały – nudzę się (potrzebuję rozrywki) lub jestem chory
-Drapie się intensywnie – mam infekcję skórną lub alergię
-Bezskutecznie próbuje opróżnić torebkę – mam zapchaną torebkę
-Ma łzawiące lub sklejone oko lub oczy – infekcja oka. Kicha – alergia lub przeziębienie
-Kładzie się na grzbiet i pokazuje zęby – boję się, stosuję obronę
-Ucieka w trakcie głaskania – mam dość
-Jest zdenerwowany – za dużo jestem noszony i głaskany lub jeszcze nie przyzwyczaiłem się do brania na ręce
-Podnoszenie obu przednich łapek – ruch obronny samca atakowanego przez samicę
-Uszy skierowane do tyłu – zmęczenie, niepewność, strach, zły humor, agresja
-Chód na sztywnych łapach z ogonkiem wzniesionym stromo w górę – strach, gest poddawania się młodych chomików, zwierzętom starszym lub silniejszym


ODGŁOSY:
 
Skrzeczenie – obrona lub wyrażenie dużego lęku przy zagrożeniu ze strony przeciwnika
Parskanie – dźwięk wydawany podczas ataku, a także przez samce podczas zalotów
Kwiki – agresja, głos towarzyszący mniejszym potyczkom (a także: proszę mnie zostawić w spokoju)
Warczenie, mruczenie – agresja oraz głos wydawany przez samca po kopulacji
Piszczenie – głos wydawany przez opuszczone, młode chomiki

 

1 komentarz:

  1. Miałam kiedyś kilka chomików, ale to mi uciekły to zdechły. Jakoś sie ich boje :D
    Ale to trzeba go przyzwyczaić :)
    Zapraszam na mojego bloga: http://storybelel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń